Redukcja czy masa

Pytanie wydaje się banalne jednak wiele osób popełnia błąd przy wyborze swojego celu treningowego. Warto spojrzeć obiektywnie w lustro i zastanowić się nad tym czy czas spędzony na siłowni poświęcić budowaniu masy mięśniowej i rzeźbieniu muskulatury czy lepiej zrzucić kilka centymetrów w pasie. Pomocny może okazać się także kalkulator BMI.

🥗 NAJPIERW REDUKCJA🥗

🔹 W większości przypadków tak naprawdę warto rozpocząć treningi w celu zmniejszenia liczby kilogramów. Wyjątkiem są osoby z natury bardzo szczupłe, u których widać zarys mięśni brzucha.

🔹 Osoby otyłe z nadmiarem tkanki tłuszczowej zdecydowanie powinny zacząć od treningu ukierunkowanego na schudnięcie. Chodzi tutaj głównie o wrażliwość insulinową. Osoby z nadwagą mają mniejszą wrażliwość insulinową mięśni, a zdecydowanie większą tkanki tłuszczowej. W praktyce oznacza to, że spora część energii powstałej w trakcie ćwiczeń wychwytywana jest przez komórki tłuszczowe co może prowadzić do ich rozrostu. Do tego dochodzą negatywne skutki zdrowotne takie jak otłuszczenie narządów wewnętrznych czy problemy metaboliczne.

💪 PÓŹNIEJ MASA💪

🔹 Osoby naturalnie szczupłe mogą od razu przystąpić do budowania masy mięśniowej i rzeźbienia sylwetki. Przy małej ilości komórek tłuszczowych to tkanki mięśniowe “wyłapią” produkowaną energię. Dla osób, które kończą dietę odchudzającą także wskazane jest rozpoczęcie pracy nad sylwetką i rozbudowanie mięśni. Oczywiście w trakcie tego procesu nie możemy zapomnieć o zbilansowanych, regularnych posiłkach- tylko dzięki temu unikniemy efektu jo-jo.

🔹 Jeśli jednak nie jesteś ani otyły, ani naturalnie szczupły i zastanawiasz się, która opcja będzie dla Ciebie najkorzystniejsza – najlepiej będzie wprowadzić delikatną dietę. Dzięki obniżonej wartości kalorycznej tkanka tłuszczowa zacznie znikać (nawet jeśli nie ma jej zbyt dużo), a Ty bez wątpliwości będziesz mógł podjąć najkorzystniejszy dla siebie trening.

Share with your friends: