Błędy na siłowni

Każdy, kto zamierza zacząć ćwiczenia na siłowni, powinien wiedzieć, że to zadanie jest trudne. Zwykle brakuje czasu, a motywacja pojawia się od czasu do czasu. Jednak nie musisz martwić się, ponieważ istnieje sposób na to, by utrzymać się w treningu.

Najważniejsze są zasady. Mogłoby się wydawać, że 5 zasad nie robi różnicy. Jednak każdy z tych punktów ma wpływ na ciągłość.

Motywacja

Zacznij od motywacji. Im więcej czasu potrafisz poświęcić na siłowni, tym większa będzie twoja motywacja. Wiesz, że czeka Ciebie ciąg wysiłków, które zapewnią ci efekty.

Nie martw się o to, co inni myślą. Nie zawahaj się być inny niż reszta. Idź do siłowni i podejmuj trud. Każdy chciany cel można osiągnąć przez wysiłek i dyscyplinę. Jeśli cenisz swoje zdrowie, musisz skończyć z nudami i wziąć się do roboty!

Ciągłość

Pierwsza zasada dotyczy ciągłości. Jeżeli trenujący decyduję się na sporadyczne ćwiczenia, to nie jest to dobre rozwiązanie. Przede wszystkim nie ma motywacji. Intensywność – podczas sporadycznych treningów, intensywność jest niższa niż normalnie i zmniejsza się szanse na osiągnięcie sukcesu.

Zdrowe odżywianie

Każdy, kto ćwiczy, powinien dbać o zdrowe odżywianie. To nie tylko zwykłe „pić wody, jeść warzywa i owoce”. Jeśli trenujesz cztery razy w tygodniu, to musisz dodatkowo spożywać mniej tłuszczy, ale też więcej białka. Wówczas ciało będzie spalać tkankę tłuszczową szybciej.

Najlepiej jest zadbać o to już na początku treningu. Wtedy organizm jeszcze nie zacznie gromadzić tłuszczu. Następnym punktem są witaminy. Zarówno witamina D, A jak i K potrzebne są do utrzymania funkcji kości na prawidłowym poziomie. Pomocna w treningu może być także odpowiednia suplementacja – o czym przeczytasz w naszym innym wpisie.

Wypoczynek

Nie lekceważ wypoczynku. Nie idź na siłownię, kiedy nie masz sił w ogóle. Jeśli odczuwasz zmęczenie, czy trudności w oddychaniu, to może to być objaw złego samopoczucia i należy skonsultować się z lekarzem. Jeśli ćwiczenia są najważniejsze dla ciebie, to musisz zadbać o swoje zdrowie oraz umysł.

Droga do wymarzonego ciała.

Trening na siłowni to nie tylko ćwiczenia, to zajęcia, które musisz wykonywać regularnie. Trening powinien być zaplanowany, a pozytywna motywacja powinna być twoją największą bronią. Po każdym treningu powinno się mieć świadomość, że dołożyło się małą cegiełkę do osiągnięcia swojego celu.