Trener Personalny 7 podstawowych cech

Na dobrego trenera personalnego składa się wiele cech. Muszą rozumieć poziom sprawności klienta, być cierpliwy i zachęcający, posiadać umiejętność motywowania klientów do cięższej pracy, umieć dostosować treningi do potrzeb swoich klientów, posiadać wiedzę w zakresie różnych rodzajów ćwiczeń/sprzętu do ćwiczeń, potrafią skutecznie komunikować się z klientami, rozumieją podstawy żywienia, aby mogli polecać swoim klientom zdrowe nawyki żywieniowe. To tylko niektóre cechy, które składają się na dobrego trenera personalnego. Oto 7 podstawowych cech, które powinien posiadać każdy dobry trener personalny.

Cechy, które składają się na dobrego trenera personalnego.

Dobry trener personalny to ktoś, na kim można polegać. Wiesz, że będzie przy Tobie, gdy będziesz czegoś potrzebować. Dobry trener personalny potrafi skutecznie komunikować się ze swoimi klientami. Są w stanie upewnić się, że rozumieją, jakie są cele klienta i pomóc im osiągnąć te cele w sposób, który jest dla nich najlepszy. Dobry trener osobisty musi również posiadać wiedzę na temat różnych rodzajów ćwiczeń/sprzętu do ćwiczeń, aby mógł proponować różne ćwiczenia dla swojego klienta w zależności od tego, co próbuje osiągnąć. Dobry trener personalny musi mieć cierpliwość i zachętę do swojego klienta. Powinien być w stanie zmotywować ich do osiągnięcia swoich celów, nie będąc zbyt apodyktyczni lub odbierając radość z tego procesu. Dobry trener osobisty powinien rozumieć podstawy żywienia, aby mógł polecać swoim klientom zdrowe nawyki żywieniowe.

Zdolności do porozumiewania się.

Trenerzy osobiści muszą być w stanie skutecznie komunikować się ze swoimi klientami. Oznacza to umiejętność słuchania, rozumienia i przekazywania konstruktywnych informacji zwrotnych. Trenerzy muszą również umieć skutecznie komunikować się ze swoimi kolegami. Oznacza to możliwość przekazania wiadomości w jasny i zwięzły sposób, tak aby osoba po drugiej stronie linii mogła je zrozumieć.

Podstawowa wiedza z zakresu żywienia.

Każdy trener powinien posiadać podstawową wiedzę na temat najbardziej zdrowej i zbilansowanej diety. Dobry trener personalny wie, że odżywianie jest tak samo ważne, jeśli nie ważniejsze, jak ćwiczenia fizyczne, pomagając swoim klientom osiągnąć ich cele.

Znajomość różnych rodzajów ćwiczeń i sprzętu.

Wszyscy trenerzy personalni powinni opanować różne rodzaje ćwiczeń i sprzętu. Powinni wiedzieć, jakie ćwiczenia są najlepsze na które partie ciała, umieć wyjaśnić zalety każdego z nich i jak z nich korzystać. Najpopularniejszym rodzajem sprzętu, z którym będzie pracował trener personalny, jest strefa wolnych ciężarów. Muszą także posiadać wiedzę na temat korzystania z maszyna do ćwiczeń, a także różnych elementów sprzętu cardio. Dobry trener osobisty wie, że możliwość korzystania z różnych rodzajów ćwiczeń może pomóc w motywacji klienta poprzez dostosowanie treningów do indywidualnych potrzeb.

Cierpliwość.

Cierpliwość to cecha, która definiuje dobrego trenera personalnego. Kiedy zaczynasz trenować z nowym trenerem osobistym, zrozumienie, czego trener od Ciebie chce, może zająć trochę czasu. Aby Twój trener był cierpliwy, musi umieć skutecznie komunikować się z Tobą i dać Ci wystarczająco dużo czasu na wypróbowanie różnych rzeczy.

Umiejętności motywacyjne.

Dobry trener personalny zmotywuje swoich klientów do osiągania celów fitness. Trener powinien być w stanie skutecznie komunikować się ze swoimi klientami, aby wyznaczać osiągalne cele i zachęcać ich, gdy zmagają się z kryzysem.

Możliwość dopasowania treningów do potrzeb swoich klientów.

Jedną z najważniejszych cech, jakie powinien posiadać dobry trener personalny, jest umiejętność dostosowywania treningów do potrzeb swoich klientów. Aby to zrobić, trenerzy muszą posiadać wiedzę na temat różnych rodzajów ćwiczeń i dostępnego sprzętu. Powinni wiedzieć, kiedy nadszedł czas, aby skierować swojego klienta do innego specjalisty, np. dietetyka. Muszą również być w stanie zmotywować swoich klientów, aby mogli skuteczniej osiągać swoje cele. Ponadto powinni być na tyle wrażliwi, aby wiedzieć, kiedy muszą uspokoić niektórych klientów, którzy wracają do zdrowia po kontuzji lub po chorobie.