💊💊💊Pierwsza pomoc przy urazie – STŁUCZENIE💊💊💊

Podczas treningów jesteśmy narażeni na powstawanie różnych rodzajów kontuzji. Niedoświadczeni amatorzy siłowni bardzo często nieumiejętnie korzystają z maszyn, przeceniają swoje możliwości lub zwyczajnie pomijają rozgrzewkę. Jednak kontuzje i urazy to nie tylko domena początkujących miłośników fitnessu. Bolesne upadki zdarzają się nawet najbardziej “zaprawionym w boju” sportsmenom. Czy wiesz co powinieneś zrobić przy skręceniu stawu, stłuczeniu kolana lub poważniejszym wypadku 👩‍⚕👩‍⚕👩‍⚕

Stłuczenie (potłuczenie) i co dalej

Stłuczenia są jednymi z najpopularniejszych urazów z jakimi mają do czynienia bywalcy siłowni. Wystarczy chwila nieuwagi, aby się przewrócić i stłuc np. kolano. W wyniku uderzenia, dla przykładu o podłogę lub inną twardą nawierzchnię dochodzi do niewielkich uszkodzeń naczyń krwionośnych, które znajdują się tuż pod skórą. Krew przedostaje się do tkanek i tak powstaje siniak. Najczęściej towarzyszy temu silny ból. Zdarza się także, że tworzy się krwiak, który boli w trakcie nawet najdelikatniejszego dotyku.

Pierwsza pomoc przy stłuczeniu

Jeśli zdarzyło Ci się stłuc kolano lub inną część ciała, możesz sobie pomóc przez:

🔸 Zimny okład, który niemal natychmiastowo obkurczy naczynia krwionośnie, zmniejszy krwawienie oraz obrzęk,
🔸Podniesienie kończyny powyżej serca, dzięki czemu także zmniejszy się krwawienie
🔸Ciepły, wilgotny kompres, który należy przyłożyć po około 24 godzinach od zdarzenia. Ten zabieg ma na celu przyspieszenie procesów gojenia się tkanek.

Dodatkowo w aptekach dostępne są bez recepty żele i maści, które zmniejszają dyskomfort i wspomagają procesy odnowy organizmu. W związku z tym warto mieć jeden sprawdzony specyfik w swojej torbie treningowej. 💊💊💊

Share with your friends:
Zadzwoń teraz!