Plank to chyba w ostatnim czasie jedno z najmodniejszych ćwiczeń na płaski brzuch i wzmocnienie tułowia.
Regularnie wykonywana deska sprawia, że pierwsze efekty możemy zaobserwować już po miesiącu ćwiczeń.
Zalet wykonywania deski jest bardzo dużo. To niepozorne i proste ćwiczenie, angażuje do pracy niemal całe ciało, wzmacnia je, rzeźbi i wysmukla. Mięśnie stają się mocniejsze, a postawa ciała dzięki temu bardziej prawidłowa.
W interniecie ostatnimi czasy huczy od Plankowych wyzwań. Próbowaliście?

Plank, zwany potocznie deską, jest jednym z podstawowych ćwiczeń zaliczanych do grona izometrycznych.
Aktywność ta jest szczególnie polecana do modelowania mięśni brzucha, ale dodatkowo angażuje pozostałe mięśnie posturalne naszego ciała. Niewątpliwym plusem deski jest oddziaływanie zarówno na powierzchowne, jak i głębokie partie brzucha, co czyni to ćwiczenie jednym z najlepszych sposobów do kształtowania tej partii ciała. Ponadto prawidłowo wykonywany plank sprzyja wzmacnianiu mięśni ramion, kręgosłupa i nóg, a także zwiększa wytrzymałość.

W celu przyjęcia pozycji wyjściowej pozbawionej błędów, należy przyjąć pozycję leżenia przodem (tj. na brzuchu) i następnie przejść do podporu przodem na przedramiona. Kąt zawarty pomiędzy ramionami a podłożem oraz ramieniem
i przedramieniem powinien wynosić 90º. Stawy barkowe należy umiejscowić dokładnie nad stawami łokciowymi. Następnie poprzez ruch wybicia z palców stóp należy unieść tułów i napiąć mięśnie brzucha.
Cały czas trzeba prawidłowo oddychać i pilnować, by ciało utrzymywało linię prostą od tyłu głowy aż do pięt, by nie tworzył się garb, a pośladki nie „uciekały” do góry, głowa natomiast ma stanowić naturalne przedłużenie kręgosłupa, nie należy zadzierać jej do góry. Jak wskazuje sama nazwa ćwiczenia – tułów powinien być prosty niczym deska. Początkowo utrzymanie się w planku może być bardzo trudne, jednak z czasem wykonywanie ćwiczenia będzie coraz łatwiejsze, wtedy też możemy wybierać inne wariacje deski.

Rekord świata (wg Księgi Rekordów Guinessa) w utrzymaniu pozycji plank został ustanowiony
w 2013 roku przez pana Georga. Hood`a i wynosi… ponad 3 godziny i 15 minut!
Może ktoś z was odważy się pokonać aktualnego mistrza?

Share with your friends: