Błędy na siłowni

5 błędów, które prawdopodobnie popełniasz na siłowni

‍Jeśli jesteś podobny do większości osób, które regularnie odwiedzają siłownię, prawdopodobnie jesteś winny popełnienia kilku drobnych błędów na siłowni. Jeśli nie jesteś pewien, o czym mówimy, czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej o 5 najważniejszych błędach, które prawdopodobnie popełniasz na siłowni, oraz o tym, jak ich unikać.

Pozostawanie w swojej strefie komfortu

Jest to prawdopodobnie największy błąd popełniany przez ludzi na siłowni. Jeśli trzymasz się tej samej rutyny, zdziwiłbyś się, jak duży postęp robisz w bardzo krótkim czasie. Zamiast wykorzystywać siłownię jako miejsce do wypróbowywania nowych rzeczy i przekraczania swoich granic, wiele osób decyduje się pozostać w swojej strefie komfortu. Jedną z najlepszych rzeczy, jakie można robić na siłowni, jest stawianie sobie wyzwań w postaci nowych ćwiczeń i przesuwanie swoich granic. Im wygodniej będzie Ci stawiać sobie wyzwania, tym większe postępy będziesz w stanie poczynić w krótkim czasie.

Niewłaściwa rozgrzewka i schładzanie

To prawdopodobnie najczęstszy błąd na świecie. Zawsze powinieneś rozgrzewać się i schładzać przy pomocy lekkich i łatwych ćwiczeń przed ciężkimi zestawami i po zakończeniu treningu. Celem tych ćwiczeń jest przyzwyczajenie ciała do poruszania się w określony sposób i przyzwyczajenie go do odbijania się po zatrzymaniu. Tak czy inaczej, będziesz wykonywać te ćwiczenia przed i po wykonaniu ciężkich zestawów i powinieneś się do nich stosować.

Picie zbyt małej ilości wody po treningu

Jedną z najważniejszych części każdego intensywnego treningu jest faza powysiłkowa. To właśnie wtedy mięśnie są najbardziej rozluźnione i muszą być nasączone odpowiednią ilością wody. Po zakończeniu treningu mięśnie są najbardziej rozluźnione i podatne na skurcze. To właśnie wtedy powstają ewentualne kontuzje, dlatego utrzymanie mięśni w stanie maksymalnego rozluźnienia jest niezwykle ważne. Nawodnienie organizmu po treningu zapobiegnie skurczom i spazmom mięśni, które mogą prowadzić do kontuzji.

Pracuj tylko z tymi grupami mięśni, które możesz zobaczyć

To kolejny błąd, który popełnia wiele osób. Każdy z nas jest indywidualistą, więc każdy ma swoje mocne i słabe strony. To, jak powinieneś pracować nad nimi, zależy od tego, jak chcesz się rozwijać jako sportowiec. Jeśli chcesz stać się silniejszym sportowcem, powinieneś wybierać ćwiczenia, które pomogą Ci zbudować siłę w każdej grupie mięśni. Jeśli chcesz poprawić swoją kondycję w konkretnej dyscyplinie sportowej, powinieneś wybrać ćwiczenia, które pozwolą Ci pracować nad konkretnymi mięśniami, które wykorzystujesz podczas uprawiania tego sportu.

Chciałbyś wiedzieć jak prawidłowo ćwiczyć ? Zapisz się na kurs trenera personalnego i zdobądź niezbędną wiedzę ! kliknij tutaj

Poszukujesz dofinansować na kursy zapraszamy na stronę humanza.eu