Praca trenera personalnego to kariera szczególnie pożądana przez osoby ceniące sobie niezależność oraz aktywny tryb życia. Aby rozpocząć pracę w tym zawodzie, konieczne jest poczynienie kilku podstawowych kroków.

Przede wszystkim niezbędne jest ukończenie profesjonalnego kursu na trenera personalnego – szkolenie warto odbyć w sprawdzonym, cieszącym się uznaniem miejscu. W Akademii Trenerów Sportu prowadzone są różnego rodzaju kursy – także na trenera personalnego czy instruktora fitness. Każde ze szkoleń prowadzone jest przez doświadczonych, profesjonalnych i utytułowanych sportowców. Wykładowcy z pełnym zaangażowaniem i skrupulatnością przekazują kursantom posiadaną wiedzę oraz umiejętności. Kurs na trenera personalnego składa się z dwóch części – praktycznej i teoretycznej – aby ukończyć całe szkolenie z pozytywnym wynikiem, należy zaliczyć każdą z nich.

Praca trenera personalnego – o czym jeszcze trzeba pamiętać?

Po ukończeniu profesjonalnego kursu trenera personalnego nie warto osiąść na laurach – dobrą praktyką jest stałe dokształcanie się oraz poszerzanie swoich umiejętności. Warto więc znaleźć dla siebie niszę, w której czujemy się dobrze, a następnie się w niej wyspecjalizować – mogą to być np. ćwiczenia ogólnorozwojowe, siłowe, zajęcia korekcyjne czy też ćwiczenia dla młodzieży lub seniorów. Wybierając swoją specjalizację, powinniśmy także dokładnie sprawdzić swoją grupę docelową oraz potrzeby lokalnego rynku.

Początek kariery trenera personalnego to także czas na obranie ścieżki zawodowej. Możemy wybrać zarówno pracę na etacie w siłowni, jak również bardziej niezależną pracę na zasadzie freelancingu. Do wyboru mamy zajęcia indywidualne, treningi grupowe, a także konsultacje online, obejmujące ustalanie planu ćwiczeń oraz jadłospisu dla swoich klientów.

Na początku tej ścieżki bardzo ważne jest również to, aby odpowiednio zatroszczyć się o profesjonalne rozreklamowanie swojej działalności oraz budowanie świadomości swojej marki – zarówno w internecie, jak i poza nim. Pozwoli to na zbudowanie sieci kontaktów oraz znalezienie pierwszych klientów.