Ćwiczenia sercowo-naczyniowe oferują szereg korzyści, jeśli są wykonywane regularnie. Zaleca się, aby każdy dorosły robił to co najmniej sesje treningowe w tygodniu, przez około trzydzieści minut na raz. Zdajemy sobie sprawę jak dopasowanie tego może być trudne w intensywnym życiu większości kobiet i mężczyzn, które teraz prowadzi. Postaramy się przekonać Cię że warto! Dlatego tak ważne jest, aby pozostać aktywnym przez cały dzień, ponieważ nawet krótkie okresy aktywność zsumują się i zaczniesz dostrzegać korzyści.

Utrata wagi.

Tak wiele osób próbuje schudnąć poprzez dietę, ale jeśli tak jest w Twoim przypadku, to Twój
wysiłki będą o wiele bardziej efektywne, jeśli weźmiesz również udział w regularnych ćwiczeniach. Aby schudnąć, musisz zużyć więcej kalorii niż przyjmujesz, a najłatwiej jest to rozwiązać, stosując zarówno dietę, jak i ćwiczenia w połączeniu. Za każdym razem, gdy się ruszasz, zużywasz kalorie, więc pozostań na nogach jak w miarę możliwości wkrótce przyniesie korzyści. Nawet jeśli masz pracę przy biurku, możesz wstać i się poruszać na przykład gdy rozmawiasz przez telefon, dzięki czemu będziesz aktywny. Nawet po prostu chodzenie lekko szybsze niż Twoje zwykłe tempo zużyje dodatkowe kalorie i pomoże Ci schudnąć. Aktywność poza treningiem jest nazwana NEAT – Non Exercise Activity Thermogenesis – oznaczająca aktywność fizyczną nie związaną z zaplanowaną jednostką treningową jej składowymi są wszystkie ruchy wykonywane w ciągu dnia.

Ćwiczenia mogą zmniejszyć ryzyko choroby.

Wielu chorobom cywilizacyjnym, takim jak zawał serca, otyłość, udar mózgu i inne, można zapobiegać poprzez podejmowanie regularnych ćwiczeń. Ćwiczenia cardio poprawiają przepływ krwi w organizmie, co zmniejsza obciążenie serca i sprawia, że ​​pompowanie krwi jest bardziej wydajne. Będzie to miało efekt w postaci obniżenia ciśnienia krwi, co jest głównym czynnikiem ryzyka chorób serca, w tym zawału serca.
Ćwiczenia również znacznie zmniejszają ryzyko otyłości, ponieważ osoby aktywne rzadziej przybierają na wadze waga. Może również prowadzić do zmniejszenia „złego cholesterolu” lub LDL, które prowadzą do chorób serca zatykając tętnice zaopatrujące serce w krew. Zwiększy również poziom „dobrego
cholesterolu” lub HDL, które zapewniają jeszcze większą ochronę przed chorobami cywilizacyjnymi.

Ćwiczenia mogą zmniejszyć stres i poprawić nastrój.

Od dawna wiadomo, że aktywność aerobowa może pomóc w obniżeniu poziomu stresu, pomagają
rozładować napięcie, które odczuwasz. Zapewnia fizyczne stanowi ujście dla twoich emocji i jest
zdrowym sposobem radzenia sobie ze stresem – o wiele lepszy niż sięganie po alkohol czy papierosy, które są innymi popularnym metodami radzenia sobie, których ludzie czasami używają, niestety.
Ćwiczenia również zwiększają ilość endorfin wytwarzanych przez organizm. Endorfiny są to naturalne
substancje chemiczne, które działają zarówno przeciwbólowo, jak i przeciwdepresyjnie, poprawiając nastrój i pomagając poczujesz się lepiej, nawet jeśli ćwiczysz tylko przez krótki czas.

Poprawiony poziom energii.

Jeśli często stwierdzasz, że brakuje Ci energii po wykonywaniu codziennych zadań,
sugerujemy, że regularne ćwiczenia przyniosłyby znaczne korzyści. Popraw swoją
sprawność fizyczna poprzez uczestnictwo ćwiczeniach oznacza, że ​​Twoje serce i płuca pracują
wydajniej. Zwiększy to ilość tlenu dostającego się do krwioobiegu, a następnie
zostanie szybciej przetransportowany tam, gdzie jest potrzebny, wraz ze wszystkimi innymi składnikami odżywczymi, które mięśnie potrzebują do pracy. Będzie to oznaczać, że twój poziom energii wzrośnie i nie będziesz być tak samo zmęczonym wykonując różne zadania.

Lepszy sen.

Jeśli masz problemy ze snem w nocy lub budzisz się regularnie, może się okazać, że:
że ćwiczenie pomoże zmniejszyć objawy. Ważne jest, abyś nie ćwiczył od razu
przed pójściem spać. Może to doprowadzić do tego, że adrenalina z aktywności nadal będzie obecna w twoim ciała, i nie pozwoli Ci zasnąć. Jednak tak długo, jak
aktywność jest wykonywana co najmniej trzy godziny przed pójściem spać, powinieneś zauważyć korzyści. Środek popołudnia to idealny czas na ćwiczenia, jeśli chodzi o Twoje ciało, ale jest to
coraz rzadziej praktyczne w dzisiejszym świecie, ze względu na obowiązki zawodowe wielu ludzi.

Czytaj dalej: Szybki trening cardio w domu

Zobacz także: Health benefits of physical activity: the evidence