suplementy diety

Dzięki reklamom, które przyciągają uwagę, nie można tak naprawdę stwierdzić, czy dane suplementy diety będą działać czy nie. W szczególności kiedy widzisz gwiazdy świata kulturystyki popierające dane suplementy diety. Trzeba jednak pamiętać o tym, że kulturyści pojawiający się w reklamach są opłacani za reklamowanie suplementu, więc lepiej warto to dobrze sprawdzić przed faktycznym zakupem suplementu diety.
Z drugiej strony istnieje kilka renomowanych firm, które opracowują własne produkty. Przed skorzystaniem z któregokolwiek z nich musisz upewnić się, że nie ma skutków ubocznych. Co więcej, zanim wyciągniesz wnioski, musisz również wziąć pod uwagę wymagania swojego ciała i aktualny trening oraz cele które sobie zakładasz. Olimp to jedna z renomowanych polskich firm produkujących suplementy diety dla osób ćwiczących i aktywnych. Jeśli chodzi o suplementy, musisz wziąć pod uwagę kilka czynników. Suplement, który zamierzasz kupić, powinien zawierać wyłącznie najlepszy, jakościowy skład, bez dodatków sztucznych wypełniaczy lub szkodliwych substancji, które mogą Ci zaszkodzić. Kolejnym ważnym aspektem jest odpowiedni standard przygotowania danych suplementów diety, dlatego, zawsze radzimy sprawdzić jakie atesty posiada dana firma, fabryka suplementów.( Jeśli pamiętasz o tych aspektach, z pewnością możesz znaleźć bezpieczny suplement diety, który idealnie zaspokoi wymagania Twojego organizmu)

Istnieje kilka rodzajów suplementów:

Białko w proszku

Składa się z czystego białka, co jest niezwykle przydatne dla Twojego organizmu w trakcie regeneracji uszkodzonych tkanek po treningu siłowym oraz dla zapewnienia odpowiedniego impulsu anabolicznego. Suplement niezbędny dla sportowców i kulturystów, którzy muszą niemal podwoić spożycie białka w porównaniu do przeciętnych ludzi. To jest, że względu na fakt, że ich ciała poddawane są ekstremalnym treningom, dlatego też zwiększa się również zapotrzebowanie na białko.

Podstawowe rodzaje białek:
– białko serwatkowe (whey protein)
– białko kazeinowe
– Albuminy jaj – białka jaja
– białko sojowe (vege)
– izolat białka wołowego

Zamienniki posiłków- Gainery

Są to zamienniki posiłków, które w rzeczywistości są proszkiem, który należy zmieszać z mlekiem
lub woda. Jeśli chcesz, możesz podbić kaloryczność mieszkanki aplikując tam również owoce, orzechy lub masło orzechowe bądź migdałowe dzięki czemu jest wyjątkowo smaczna, pełna energii oraz zapewnia odpowiednią podaż kaloryczną. Te zamienniki posiłków są wysokobiałkowe, które mogą spokojnie zaspokoić Twoje wymagania dietetyczne. Jest to opcja dla osób, które maja problem z budowaniem masy, najczęściej dedykowane ektomorfikom.

Suplementy diety – spalacze tłuszczu

Jeśli chcesz przezwyciężyć nadmiar tłuszczu z organizmu, te spalacze tłuszczu mogą być przydatne.
Związki te podnoszą temperaturę ciała, co pomaga w osiągnięciu wyższego tempa metabolizmu, który
może być przydatny w zwalczaniu tkanki tłuszczowej. Istnieje wiele nazw handlowych i marek pod
które te suplementy są projektowane i sprzedawane. Przed zakupem należy sprawdzić
czy nie zawierają nielegalnych substancji albo zbyt dużej ilość kofeiny. Spalacze tłuszczu są pomocne w zwiększeniu przemiany materii; możesz pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej.

L-Glutamina

Jeden z najpopularniejszych suplementów diety oraz najlepiej przebadanych substancji na rynku. Aminokwasy są niezbędne dla Twojego organizmu, a kiedy intensywnie trenujesz, powinieneś zapewnić odpowiednie spożycie aminokwasów. Kiedy ciężko trenujesz, ponad 50% L-Glutaminy w Twoim ciele jest konsumowana. Dlatego niezbędne staje się odzyskanie utraconych aminokwasów, a najlepsze sposobem na to jest stosowanie suplementów L-glutaminy. Regularne przyjmowanie tego aminokwasu zapewnia, że mięśnie Twojego ciała szybciej się regenerują się po sesji treningowej, oraz pozwalają „zachować” już posiadany gorset mięśni szkieletowych dzięki zahamowania procesów katabolicznych. L-glutamina ma także pozytywne działanie na błony śluzowej jelita i zapobiega zanikowi kosmków jelitowych. Jest przydatna w leczenia tzw. zespołu nieszczelnego jelita.

Zielona herbata

Zielona herbata przyspiesza metabolizm Twojego organizmu oraz nasila działanie termogenezy. Posiada w swoim składzie katechiny, które blokują wchłanianie się tłuszczów z pokarmów, a co więcej – wzmagają ich zużycie w organizmie. Zielona herbata ma wpływ na trawienie, korzystnie pobudzając wątrobę, wpływając na działanie jej enzymów. Dodatkowo jest to produkt naturalny oraz nie przetworzony, który zapewni CI zastrzyk energii, jednak nie w tak gwałtowny sposób jak kawa lecz w sposób jednostajny. Działanie terapeutyczne ma zastosowanie przy spożyciu co najmniej 3 do 5 filiżanek dziennie. UWAGA! Nie należy łączyć zielonej herbaty z lekami, ponieważ wchodzi z nimi w interakcje w szczególności w trakcie leczeniu schorzeń neurologicznych i nadciśnienia.