Trening HIIT czyli jakie są zalety treningu interwałowego

💪 Trening HIIT (z angielskiego High Intensity Interval Training, czyli trening interwałowy o wysokiej intensywności) został stworzony głównie z myślą o zawodowych sportowcach. Jednak z biegiem czasu zyskał na popularności także wśród amatorów.💪

Jedną z największych zalet treningu interwałowego jest bardzo szybkie spalanie tkanki tłuszczowej. Ta forma ćwiczeń daje widoczne efekty w bardzo krótkim czasie.

Na czym polega trening HIIT

High Intensity Interval Training polega na przeplataniu intensywnych ćwiczeń anaerobowych (wykonywanych na maksymalnym poziomie intensywności) z ćwiczeniami cardio o niższym poziomie intensywności. Bazą treningu mogą być dowolne ćwiczenia wytrzymałościowe lub siłowe. Skakanie na skakance, bieganie po bieżni czy też pompki lub przysiady.

🔹Trening nie powinien być dłuższy niż 30 minut. Czas ćwiczeń na intensywnym poziomie przeplatanych okresami umiarkowanego wysiłku powinien być indywidualnie dostosowany do możliwości naszego organizmu.

🔹🔹Trening interwałowy jest bardzo wymagającą i wyczerpująca formą aktywności fizycznej. Osoby, które nie miały styczności ze sportem i dopiero zaczynają trenować powinny zacząć od ćwiczeń cardio. Przewlekłe choroby układu krążenia czy przebyte zawały – to także przeciwwskazania do tej metody treningu.

🔹🔹🔹Jeśli w trakcie treningu pojawi się ból w okolicach klatki piersiowej lub problemy z oddychaniem należy wydłużyć fazę odpoczynku lub skrócić czas intensywnego treningu.

Jakie są największe zalety HIIT

Przede wszystkim szybko widoczne efekty- ubytek tkanki tłuszczowej

Ogromną zaletą interwałów jest krótki czas treningu- już pół godziny ćwiczeń 3 razy w tygodniu daje zdumiewające efekty

Trening można wykonywać samodzielnie w domu, nie potrzebne są żadne dodatkowe sprzęty.

HIIT wzmacnia serce i układ krążenia, poprawia kondycję oraz wydolność. 💪🏋‍♀🚴‍♂🤸‍♂💪

Share with your friends: