Nowy rok, nowe postanowienia.
Jeśli jednym z nich jest słynne “biorę się za siebie”, a po świąteczno- sylwestrowym okresie czujesz się jeszcze ociężale, warto zacząć od oczyszczania organizmu. Z toksyn i wszelkich zeszłorocznych grzechów 🙂

Taki detoks oczyści układ pokarmowy, wzmocni system odpornościowy, poprawi kondycje skóry, doda energii i pomoże zrzucić kilka kilogramów.
Pamiętajcie jednak, nie powinien trwać dłużej niż 3 dni!

Najlepszym momentem do przeprowadzenia diety oczyszczającej jest weekend (bądź inne dni gdy nie pracujesz) i nie potrzebujesz tak dużej ilości kalorii jak na co dzień. Wtedy możesz pozwolić sobie na naturalny detoks swojego organizmu. Oczyszczanie należy dokładnie zaplanować i przygotować produkty, które będziecie jeść przez najbliższe trzy dni. W tym celu najlepiej ułożyć sobie jadłospis i przyrządzać posiłki zgodnie z jego założeniami.
Każda dieta oczyszczająca wymaga nawadniania organizmu, dlatego w trakcie jej stosowania należy wypijać około 2 litrów wody mineralnej.

Zalecane produkty:
Jabłka, winogrona, kiwi, cytryny, grejpfruty, śliwki, truskawki, gruszki, jagody, granaty, awokado, karczochy, buraki, brokuły, jarmuż, koper włoski, imbir, marchew, seler, sałata, szpinak, pietruszka, ogórek, cebula, pokrzywa, rukola, kapusta, kalafior, brokuł, burak, czosnek, imbir, zielona pietruszka, siemię lniane, dziki ryż.
Wskazane napoje to woda z cytryną oraz herbaty ziołowe. Podczas detoksu koniecznie trzeba z rezygnować z alkoholu, papierosów, kawy i czarnej herbaty.

Propozycje posiłków:

ŚNIADANIE
* koktajl z różnych owoców leśnych (maliny, jagody, poziomki, truskawki)
* owsianka z jabłkiem
* sok owocowo-warzywny (pomidor, nać selera, natka pietruszki, brokuły, jabłko)
* shake bananowy (banan, kefir, sok z cytryny)
* koktajl cytrusowy (pomarańcza, grejpfrut, pomelo, cytryna, jogurt grecki)
* zielona sałatka z brokułami, szpinakiem i czerwoną cebulą, posypana sezamem
* sałatka z winogronami, jabłkiem, gruszką i granatem

OBIAD
* zupa jarzynowa (bulion)
* 150 g pstrąga/dorsza przyrządzanego na parze lub pieczonego w piekarniku z ziołami + marchewka
* puree z brokuł
*.marchewka, brokuły, kalafior, ziemniak, pietruszka, cukinia- na parze
* gołąbki z nadzieniem z papryki, groszku zielonego i dzikiego ryżu
* placuszki brokułowe z kaszą jaglaną pieczone w piekarniku
* krem brokułowo-kalafiorowy z natką pietruszki i pestkami dyni

KOLACJA
* zielony koktajl z ananasa, jabłek, ogórka, cytryny, szpinaku i natki pietruszki
* surówka z kapusty z marchewką, papryką i koperkiem
* koktajl z marchwi, imbiru, cytryny i jabłka
* koktajl z buraka, pomarańczy, marchwi i jabłka
* warzywne gazpacho z pomidorów, papryki i ogórka
* pomidory z rukolą i sałatą, skropione sokiem z cytryny

Share with your friends: